Translate

Jumaat, 1 September 2023

Projek Kancil - Restoration

 Assalamualaikum semua.terima kasih kerana sudi datang ke blog ni.Kali ni saya nak kongsi beberapa gambar restorasi kereta Perodua Kancil.Kereta ni agak teruk waktu dibeli,dan saya memang sedia maklum kondisi kereta ni sebelum memilikinya.Pemilik asalnya ingin menjualnya dengan harga yang murah,dan saya membelinya untuk restorasi semula.Kereta Kancil 1994 ni cukup legend.


Ini Keadaan asal sewaktu beli









lagi gambar asal










Dalaman kereta









Keadaan bonet belakang









Gambar setelah restorasi









Memang banyak kerja yang perlu dibuat sewaktu restorasi.Dari transmisi,sistem  aircond,overhaul,sistem radiator,spring absorber dan macam-macam lagi telah di tukar samada yang baru atau dari half-cut.Dan kerja-kerja ni semua dilakukan secara berperingkat.Bila ada masa lapang baru saya buat.Tak semua projek-projek ni dapat ambil gambar.Jadinya nanti saya akan kongsikan mana-mana yang ada saja lah.Bertemu lagi di posting seterusnya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Projek Tukar Suspension Kancil