Translate

Isnin, 20 April 2015

Ascott-Service Apartments Kuala Lumpur

5-Star Apartment

Minggu lepas aku perlu ke Cheras sebab perlu buat " site measurement " ...Pergi berdua dengan bos..
So aku follow jelah..Sampai di Serdang kitaorang berhenti sekejap isi minyak..tiba-tiba bos aku perasan tayar belakang kurang angin..check punya check ada satu paku tercucuk...Dan tiba-tiba ada satu orang lelaki bawak motor dengan kelengkapan repair-kit...

So..bos aku tanya dengan lelaki tu berapa kos repair , sekali dia cakap " aaa..ini tayar kena bukak ooo...tak boleh terus cucuk repair ....susah ...kena jack suma laa...saya kira RM50 suda laa..."..aku terkejut...mahal....Pasal semalam bos aku bru je tampal tayar depan dia dengan kos RM5...Tapi bos aku baik...dia masih bagi muka kat lelaki tu dengan nego sikit RM30...tapi lelaki tu tak setuju...aku pon cakap " sudahlah..kita pump tayar ni,paku jangan buka mesti ok punya.."..Lepas pump angin kitaorang teruskan perjalanan sampai ke Taman Segar Perdana area Cheras Hartamas lah lebih kurang tanpa masalah..Kat sana kitaorang tampal tayar..

RM5 sahaja..Jimat RM45..hahaha...ini brader sudah masuk muka dalam blog..




Ini kerja aku kat site,satu order stainless steel corner table top...kerja ni agak susah sebab akan ada berpuluh point perlu disambungkan sebelum table top di potong menggunakan laser-cutting-machine..
















Siap semua terus gerak ke Kuala Lumpur menuju tempat bermalam..Ascott Apartments..Jem rabak-rabak...lepak...
















Check-in apartments tingkat 11..Ruang tamu yang selesa...TV besar ada saluran antarabangsa...HBO,Cartoon Network dan lain2...ada dapur semua dan bilik air beserta bath-tub yang selesa...
















Ini bilik aku, katil 2 tapi tidur sorang..Tilam,bantal selimut yang tebal...perghhh...selesa..aircond sejuk..





















Gambar lagi satu dalam bilik aku..siap...build-in wall case untuk pakaian...

Waktu malam aku ke tingkat 22..Ada Sky Lounge...tempat rehat untuk baca paper...lepak minum kopi atau buat homework....lokasi menarik...
















Gambar atas Ruang dalam di Sky-Lounge...
















Gambar atas Ruang luar Sky-Lounge...itulah bos aku...





















Boleh lihat dengan jelas Hotel Mandarin Oriental.





















Pemandangan KLCC di waktu malam...Sebelah sahaja...kalau nak jalan-jalan memang senang sebab dah berada di tengah bandar.
















Lain-lain gambar di waktu malam..


Jadi,pada korang yang berduit dan mencari tempat hotel yang selesa , aku fikir korang bolah cuba Ascott Apartments ni...Kelengkapan GYM , Massage (lain bayaran) dan Swimming Pool juga ada di level Sky-Lounge tu...Lain-lain seperti sarapan pagi di Tujo Bar-SSerie & Grill..standard menu lah..

Itu sahaja kali ini...Jumpa lagi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Projek Tukar Suspension Kancil