Translate

Sabtu, 11 April 2015

Proton Carnival

Proton Alami Carnival_Plaza Angsana_Johor Bahru

Pada 5hb April lepas aku ke Plaza Angsana tapi ternampak satu karnival anjuran Proton..
Aku sampai dah jam 2 petang...Orang dah tak ramai,aku rasa kemuncak karnival tu dah lepas...Tapi aku singgah jugaklah tengok apa yang ada..Boot sewa pun dah banyak yang tutup..Cuma yang masih aktif , sesi pandu uji kereta model Proton Iriz.

Kemudian aku ternampak beberapa kenderaan ubahsuai dari beberapa institusi kemahiran di Malaysia ni.
Berasaskan kenderaan Proton...Jadi...tengok jelah gambar yang sempat aku snap...

First masuk aku nampak Proton Perdana dari model Honda Accord..






Agak relevan Proton Satria Neo ni..4 pintu..aku lupa nak snap interior..kalau tak salah pakai dashboard Proton Waja.





























Ini kalau tak silap dari model Saga BLM...mod to Lambo terus...Evolusi-G





























Beberapa model lain...
















Ada 2 Model dari Satria dan Waja untuk Petronas Malaysia Grand Prix..Dian punya enjin aku tak penah tengok..
Open view Engine..

Proton Waja Petronas









 Front Intake , never seen before this engine model..
 















Satria GT-i Petronas
















Engine View for Satria
















Asia Cup Series - Formula Car





















Bahagian dalaman juga dibuka untuk santapan mata...
















Modifikasi motor juga dari Institut Kemahiran - Giat Mara






























Itu sahaja lah yang aku sempat snap..Yang penting selain dari penjelasan tentang teknologi dari penganjur ,
sebenarnya karnival seperti ini bagus untuk lepasan SPM sebab banyak Institut Kemahiran seperti IKBN , ILP , Giat Mara membuka tawaran..Jadi mudah bagi lepasan SPM tadi untuk bertanya sekali gus boleh membandingkan untuk kesesuaian masing-masing...

Bagi bapa-bapa yang mahu anak mereka belajar kemahiran , jangan lepaskan peluang karnival macam ni.

Jumpa Lagi..













Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Projek Tukar Suspension Kancil