Translate

Khamis, 19 Mac 2015

Kereta Wira dan Perdana

Assalamualaikum...

Hai apa khabar,terima kasih mengunjungi blog aku ni...entri kali ini cuma hendak berkongsi dalam bab kereta.Senang cerita aku baru sahaja menukar kenderaan aku dari Proton Wira kepada Proton Perdana.



Proton Wira















Yang atas ni adalah kereta lama Wira aku...Model 1.5 Manual,Non VDO...siri enjin 4G15P SOHC (Single Over Head Cam)...Ada beberapa projek DIY kat kereta ni akan aku kongsi dengan korang nanti..Insya-Allah...



Proton Perdana V6





Ini pula wajah Proton Perdana Jenis V6 2.0cc...bermakna engine/enjin berbentuk "V" berserta 6 piston...
Transmisi Automatic versi 2008...Siri enjin 6A12 N.A...Interior all leather-light grey...Masih standard luar dan dalam..

Oleh kerana waktu aku miliki kereta ini mileage kat meter terpampang sudah mencecah 100 000 km...maka aku kenalah tanggung kos menukar Timing Belt nya...Sekitar RM650 siap pasang termasuk Water Pump nya dan beberapa servis lain seperti menukar minyak gearbox auto.

Insya-Allah aku akan post macam mana aku tukar minyak gearbox ni pada entri yang lain.Nak cari gambar2 dlu pasal mcm dah delete dr hp....haha

Wassalam..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Projek Tukar Suspension Kancil